Belangrijke informatie hervatten competitie

Tijdens de afgelopen lockdown konden 4 thuisdagen niet door gaan en hebben sommige teams zelfs 6 wedstrijden gemist. Vanuit het bestuur hebben we bekeken of, en hoe, we deze wedstrijden in kunnen plannen.

Dit blijkt een onmogelijke opdracht. Dit komt allereerst door het tekort aan resterende speelweken (zelfs met de maand mei meegerekend) en als tweede doordat Nieuw Welgelegen in mei weinig beschikbaar is. Daarbij hebben we ervoor gekozen om de trainingsavonden niet op te offeren, zodat er voldoende trainingstijd over blijft. Indien er teams zijn die hier wel gebruik van willen maken, kunnen de aanvoerders dit bij Babet aangeven. We vragen deze teams Babet te ontlasten door zelf op zoek te gaan naar tellers en scheidsrechters.

Uiteraard doen we ons best om zoveel mogelijk wedstrijden in te plannen en communiceren we frequent met de Nevobo over de status. Komende dinsdag is een informatieavond van de Nevobo, waar het bestuur bij aanwezig is. Zodra wij meer horen over het verloop van de competitie, horen jullie dat van ons.

Wel hebben we zaterdag 14 mei kunnen blokken voor een extra thuisdag, waar meerdere teams ingepland gaan worden. Houd deze datum dus vrij.

Verruiming invalbepalingen
De Nevobo heeft de regels rondom het invallen bij andere teams verruimd. Samengevat: je kunt je dit seizoen niet meer vastspelen in een hoger team, je mag onbeperkt horizontaal meespelen (in een team in dezelfde klasse, normaal maximaal 3 spelers) en vanuit dames 5 mag er in dames 6 ingevallen worden. Het volledige overzicht van de Nevobo kun je via deze link downloaden.

Speelschema competitie
Het is belangrijk dat jullie de Nevobo app goed in de gaten houden wat betreft jullie speelschema. Tegenstanders kunnen wedstrijden op korte termijn annuleren, zonder dat Switch dit verneemt. Ook gaan de komende periode veel wedstrijden opnieuw ingepland worden. Tip: zet de notificaties voor wijzigingen in de app aan. Dan krijg je een bericht wanneer er relevante dingen voor jouw team gewijzigd zijn.

Wil je een wedstrijd uitstellen?
Neem dan contact op met Babet Knol (wedstrijdsecretaris) en neem niet zelf contact op met de Nevobo. Speelt iets op korte termijn? Stuur haar dan een appje, dan pakken we het zo spoedig mogelijk op.

Houd er bij het uitstellen van een wedstrijd rekening mee dat de wedstrijd, zoals hierboven uitgelegd, mogelijk niet meer ingepland kan worden. Hoe de Nevobo hiermee uiteindelijk om zal gaan is nog niet bekend.

Kantine
Tijdens de thuisavonden is de kantine van de Zwaluwen beschikbaar voor Switch en tegenstanders. De kantine volgt de geldende coronamaatregelen voor horeca.